تصویرزندگی نامهشهدای دانش آموزشهدای فردوس

شهید علی لطفی

علی لطفی 

علی لطفی
علی لطفی

نام پدر: محمدعلی

تاریخ تولد: ۱۳۴۹/۶/۱

محل تولد: بیرجند

تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۳/۱۲

محل شهادت: ماووت ـ بیمارستان

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج فتح مهران


یکم شهریور ۱۳۴۹ ، درشهرستان بیرجند به دنیا آمد. پدرش حاجی محمدعلی، بنگاه دار خودرو بود و مادرش زهرا نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه در رشته انسانی بود. از سوی بسیج به جبهه رفت. دوازدهم خرداد ۱۳۶۷ ، با سمت تخریب چی در بمباران هوایی ماووت عراق بر اثر قطع پا، شهید شد. مزار او در شهرستان فردوس واقع است.


متن زندگی نامه شهید علی لطفی                  

بسم الرحمن الرحیم

آن شب تار فرسنگها دورتر از خاکریزهای رزمندگان اسلام در عمق عراق ملکی را دیدم شمع بدست در گرد عاشقان می‌گردد پرسیدم چه کسی را می‌جوئی گفت علی را می جویم گفتم کدام علی گفت همان علی که هنگام معاشقه بارش ملائک به او غبطه می‌خورند همان علی که باندای تکبیرش لرزه به جان خصم می‌اندازد همان که در شب بیست و یکم ماه رمضان به دنیا آمد به مناسبت این شب نامش را علی نهادند همان علی که بعد از پایان دوران طفولیت در ابتدای نوجوانی در کلاسهای بسیج شرکت نمود و پس از آنکه خود را شناخت با سپاه امیرالمؤمنین اعزام گشت همان علی که در هنگام مجروحیت نیز در بیمارستان امیرالمومنین تهران بستری گردید همان علی که در روز تولدش در بیمارستان امام رضا مشهد پایش قطع گردید هنگامی که از غم و اندوه پای ازدست رفته‌اش می‌پرسند اینگونه می‌گوید :

از علمدار رشید کربلا آموختم                         دست و پایی را که در راه خدا گم کرده‌ام

علی لطفی- هادی جوادی
علی لطفی- هادی جوادی

زیرا علی بر اثر ترکش به دستش نیز دست خویش ازبین رفته می‌دانست گفتم علی که علی است تو را با او هیچ کار است گفت خاموش مگر نمی‌دانی که دعایش به استجابت رسیده و از نزد ربش برای او دعا آمده است در این حال دیدم که پرنده‌ای با بال خونین شتابان است می‌رود و می‌رود تا از دیار خاکی دور شده و به حقیقت رسد . دوستان چهره علی را به یاد آورید از دور می‌آید که با کوله باری از عشق با قلبی مملواز صفا از دور آید و راهی روشن برای روندگان صدیق می‌نماید در این حال می‌بینم که با خورشید رسیده و ذره ذره نور شده و با خورشید یکی شده در دیار آنان دیگر غرور و دنیا پرستی خبری نیست هر چه هست ایثار است عشق و ایمان آری علی بارگاه خویش را در جوار بارگاه ائمه و پیامبر دیده بود و عاقبت به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در تاریخ ۱۲/۳/۱۳۶۷ در بهشت اکبر فردوس به خاک سپرده شد

اطلاعات بیشتر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
بستن
دکمه بازگشت به بالا